Moje ulubione cytaty #1

Sesja trwa, a ja nie mam specjalnie czasu na czytanie, dlatego dziś mam dla Was kilka moich ukochanych cytatów - to oczywiście nie wszystkie, ale zachowam sobie resztę na okazje takie jak teraz, kiedy nie mam czasu dla książek ;). Chciałam dorzucić jakiś komentarz od siebie, ale czas mi na to nie pozwala, a sumienie gryzło, że panuje tu taka pustka...



  • Kto powiedział, ze noc jest od spania? Nie, nie, proszę państwa, noc jest właśnie od niszczenia sobie życia. Od analiz tego, co było już i tak zanalizowane milion razy. Od wymyślania dialogów, na które i tak nigdy się nie odważymy. Noc jest od tworzenia wielkich planów, których i tak nie będziemy pamiętać rano. Noc jest od bólu głowy do mdłości, od wyśnionych miłości. 
~ Éric-Emmanuel Schmitt Oskar i pani Róża





  • Jedną z rzeczy, za które kocham książki, jest to, że dzieli się w nich ludzkie losy na rozdziały. To niesamowite, ponieważ nie można tego zrobić w prawdziwym życiu. [..] Niezależnie od tego, co się dzieje, życie toczy się dalej, czy ci się to podoba, czy nie, i nigdy nie możesz pozwolić sobie na to, żeby się zatrzymać i po prostu złapać oddech.

~ Colleen Hoover Hopeless 



  • Słowa są jak ziarno, myślę, szczególnie te zasiane w naszych sercach w młodym wieku. Kiełkują i zapuszczają korzenie w naszych duszach. Dobre słowa rosną dobrze. Kwitną. Wytwarzają pień, który staje się podporą naszego kręgosłupa, podtrzymując nas, kiedy czujemy się słabi, pomagając nam stać mocno na ziemi, kiedy najbardziej potrzebujemy oparcia. Złe słowa źle rosną. Ich pnie są atakowane i niszczone przez choroby. W końcu pustoszeją w środku i zagnieżdżają się w nich potrzeby innych, zajmując miejsce naszych własnych. A my jesteśmy zmuszeni jeść owoce zrodzone z tych słów rosnących w niewoli. Na gałęziach, które porastają nasze ramiona i oplatają nasze szyje, dusząc nas niepostrzeżenie, słowo za słowem.

~ Tahereh Mafi Dar Julii




  • Lecz w ciągu ostatnich trudnych lat też czegoś się nauczył. Między innymi tego, że człowiek niewiele może zrobić dla swojego przyjaciela... poza tym, żeby być jego przyjacielem. 
~ Mary Jo Putney Gromy i Róże





  • Bo wypadek to dziwna rzecz. Nigdy jej nie ma, dopóki się nie wydarzy.
~ A.A.Milne Kubuś Puchatek





  • - Nic mnie to nie obchodzi - oświadczyła Clary. - On by to dla mnie zrobił. Tylko powiedz, że nie. Gdybym zginęła...
    - Spaliłby cały świat, żeby móc wykopać cię z popiołów. Wiem. 
~ Cassandra Clare Miasto Zagubionych Dusz




  • Książki są bramą, przez którą wychodzisz na ulicę - mówiła Patricia. - Dzięki nim uczysz się, mądrzejesz, podróżujesz, marzysz, wyobrażasz sobie, przeżywasz losy innych, swoje życie mnożysz razy tysiąc. Ciekawe, czy ktoś da ci więcej za tak niewiele. Pomagają też odpędzić różne złe rzeczy - samotność, upiory i tym podobne gówna. Czasem się zastanawiam, jak możecie znieść to wszystko wy, które nie czytacie.
 ~ Arturo Pérez-Reverte Królowa Południa



  • Pociecha jest balsamem na głęboką ranę. Jest oazą w bezkresnej pustyni. Pociecha jest jak łagodząca dłoń na twojej skroni. Pociecha jest niczym bliska, przyjazna twarz. To obecność kogoś, kto rozumie twoje łzy, przysłuchuje się twojemu utrudzonemu sercu, w smutku i nieszczęściu pozostaje przy tobie i pomaga dojrzeć parę gwiazd. 
~ Phil Bosmans Szczęście na każdy dzień




  • Ludzie często popełniali ten błąd. Wierzyli, że gdy świeci słońce, są bezpieczniejsi, bo potwory wychodzą tylko nocą. Jednak bezpieczeństwo – jak światło – to tylko fasada. Pod spodem cały świat skąpany jest w mroku. 
~ C.J. Roberts Dotyk ciemności






  • Bo udawanie szczęścia to niemal jego odczuwanie. Przynajmniej póki nie przypomnisz sobie, że to tylko pozory. Wtedy jest smutno. Naprawdę smutno. Bo noszenie na co dzień maski jest bardzo trudne. A po jakimś czasie jesteś trochę przestraszony, bo maska staje się twoją częścią. 
~ Brittainy C. Cherry Kochając pana Danielsa

13 komentarzy :

  1. najbardziej podobają mi się cytaty z Hopeless i Kubusia Puchatka. powodzenia w sesji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Och, jak ja lubię "Kochając pana Danielsa"! :)
    Powodzenia w sesji, mam nadzieję, że bez problemu ją pokonasz :)
    A w ramach odpoczynku zapraszam do siebie, na najnowszy post o największych książkowych wyciskaczach łez ;)
    Pozdrawiam,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne są te cytaty, które wybrałaś, kochana! Ja się muszę przyznać, że słyszałam o tych książkach, ale jeszcze żadnej z nich nie przeczytałam... Już od dawna przymierzam się do 'Oskara i pani Róży' i mam nadzieję, że niedługo znajdę czas na tę pozycję :D
    Kochana, napisałaś wspaniały post i czekam na więcej tych wspaniałości ;)

    Pozdrawiam cię z całego serduszka i zapraszam do mnie na recenzję 'Tajemnego Ognia' :)
    Tusia z bloga tusiaksiazkiinietylko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę w końcu przeczytać Kochając Pana Danielsa. Super cytaty.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne cytaty przypadł mi do gustu ten z "Dotyku ciemności" chyba znowu przeczytam tą książkę. P.s powodzenia z egzaminami, ja już wczoraj zakończyłam system eliminacji studentów :-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkie cytaty są piękne, ale mnie najbardziej spodobał się ten z "Oskara i Pani Róży" :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne cytaty ♥ Jestem za tym byś kontynuowała tę serię ^^
    Bądź tu teraz

    OdpowiedzUsuń
  8. Super cytaty, bardzo mi się podobają :D Kilka z tych książek czytałam, a kilka chyba przeczytam po tych wspaniałych cytatach. Powodzenia na sesji! :) I rób w przyszłości więcej takich postów ;)
    Pozdrawiam Tris *.* z http://hopebravestory.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne cytaty. Uwielbiam wszystkie Cassandry Clare.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dwa pierwsze cytaty poznałabym wszędzie! Chociaż muszę przyznać, że kiedy niedawno zobaczyłam, że ten pierwszy pochodzi z "Oskara i Pani Róży" lekko się zdziwiłam, bo książkę czytałam, a tych kilku linijek nie pamiętam :D Faktem jest, że to było w gimnazjum, ale jednak :P Mam nadzieję, że stworzysz drugą część- uwielbiam czytać takie rzeczy, nierzadko poznaję ciekawy tytuł, albo spotykam stare, dobre książki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj! Oskar i Pani Róża <3 Uwielbiam tą książkę i gdziekolwiek pojawi się tytuł, przypominają mi się wielkie emocje towarzyszące czytaniu jej :) Aż miło powspominać tak genialną powieść!

    OdpowiedzUsuń
  12. Kubuś Puchatek jest uroczy:)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku,
Bardzo miło gościć Cię w moich skromnych progach. Jeśli podobało Ci się tutaj lub masz jakieś zastrzeżenia czy uwagi , proszę zostaw po sobie ślad. Mam nadzieję, że zostaniesz ze mną na dłużej :).
Całusy
Ola

PS. Nie mam nic przeciwko linkom, jednak poza nimi, chyba wypadałoby napisać coś więcej ;)



Drogi Czytelniku,
Bardzo miło gościć Cię w moich skromnych progach. Jeśli podobało Ci się tutaj lub masz jakieś zastrzeżenia czy uwagi, daj mi o tym znać. Mam nadzieję, że zostaniesz ze mną na dłużej :).
Całusy
Ola

PS. Jeśli sam prowadzisz bloga, zostaw link, łatwiej będzie mi Cię odwiedzić, jednak poza nim, chyba wypadałoby napisać coś więcej? ;)
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka