#19 Recenzja - Próba ognia


[...] chciałbym ci ufać. Chciałbym, żebyś była wszystkim,
co w niej kochałem i niczym, czego w niej nienawidziłem.
Pragnę tego tak bardzo, że wiem, że nie mogę ufać sobie
w tym pragnieniu zaufania tobie.

Przyznam, że pierwsze co przykuło mój wzrok do tej pozycji to autorka, która napisała serię "Spętani przez bogów" i urzekła moje serce niebanalnymi pomysłami. Do teraz bardzo dobrze wspominam te książki, chociaż czytałam je dość dawno. Zaintrygowana, postanowiłam się bliżej przyjrzeć "Próbie ognia" i to był strzał w dziesiątkę - czarownice, moc, władza... Po prostu uwielbiam te klimaty.

Praktycznie wszystko wywołuje u Lily ostrą reakcję alergiczną, a lekarze od wielu lat próbują zdiagnozować tajemniczą chorobę, która ją dręczy. Dziewczyna wie, że musi być bardzo ostrożna, jednak podejmuje ryzyko i idzie na imprezę z najlepszym przyjacielem - ma nadzieję, że dzięki temu łącząca ich relacja w końcu się zmieni i będą mogli rozpocząć nowy etap. Niestety dochodzi tam do wydarzeń, o których Lily pragnie zapomnieć, więc kiedy tajemniczy głos twierdzi, że może zniknąć, nie waha się ani chwili. Nie przewidziała jednak, iż trafi do równoległego świata, gdzie króluje magia i wiedźmy, a najpotężniejszą z nich jest jej alter ego - Lilian

Jestem absolutnie zachwycona tą książką. Już od pierwszych stron poczułam się zaintrygowana, ale nie spodziewałam się, że nie będę w stanie odłożyć jej choćby na chwilę, dopóki nie przekonam się, jak się skończyła. Autorka prowadzi akcję dość szybko i dynamicznie, bez zbędnych opisów świata przedstawionego, jednak jego funkcjonowanie pojęłam bardzo intuicyjnie i nawet przez chwilę nie czułam się zagubiona. Od początku polubiłam styl Josephine Angeilni, ale w tej książce jest jeszcze lepszy, czyta się ją szybko i lekko. Narracja jest trzecioosobowa, cieszę się że nie byłam cały czas przywiązana do Lily, tylko mogłam wkroczyć w świat Lilian, Juliet, a nawet Gideona. Podoba mi się sam pomysł autorki, czyli przedstawienie mnóstwa alternatywnych wersji tego samego świata, w którym historia potoczyła się inaczej - naturalnie przyglądamy się rzeczywistości, gdzie królują wiedźmy, a nauka jest najgorszym złem. Bohaterowie skradli moje serce, są tak różni, a jednocześnie wspaniale się uzupełniają i każdy z nich ma swoje zdanie i nie gubi się w tłumie. W powietrzu czuć poważną atmosferę, ale wiele razy uśmiechałam się jak głupia, zwłaszcza na początku znajomości Rowana i Lily, jak wzajemnie się przekomarzali. Lilian jest zdecydowanie nietypowym czarnym charakterem, o ile faktycznie można ją tak nazwać, a dalej mam wątpliwości. Nie zdradzę Wam szczegółów, ale zdecydowanie właśnie w niej widzę największy potencjał i mam ogromną nadzieję, że autorka dobrze go wykorzysta, bo nawet teraz nie mogę do końca zrozumieć jej działań. 

Poprzednią serię autorki wydało Amber, natomiast tą przejął Jaguar, co zdecydowanie widać w prześliczniej okładce. Jest taka klimatyczna i idealnie pasuje do treści. Niesamowicie mi się podoba ;).

Książki takie jak ,,Próba ognia" przywracają mi wiarę w to, że era dobrej, młodzieżowej fantastyki jeszcze nie przeminęła, a nie wszystkie książki muszą trzymać się utartych schematów. Jestem zaintrygowana i z pewnością sięgnę po kontynuacje przygód Lily. Polecam absolutnie wszystkim fanom fantastyki i wiedźm.

Moja ocena : 8/10

Skończyłam czytać : sierpień 2015
Ocena z Lubimy Czytać : 7,57/10
Ocena z empik.com : 4,8/5
Ilość stron 528
Data wydania : 11 lutego 2015
Okładka miękka
Wydawnictwo : Jaguar
Tłumaczenie : Małgorzata Kaczarowska
Cena (z okładki) 37,90 zł


- Słyszałaś kiedyś takie powiedzenia, że co nas nie zabije, to nas wzmocni?
[...] To kłamstwo - powiedział cicho. - Są rzeczy, które można przeżyć,
ale człowiek staje się słabszy. Takie, które sprawiają, że czujesz się mniejsza
niż przedtem. Może właśnie teraz czegoś takiego doświadczysz.


Czytaliście jakoś książkę pani Angelini, czy pierwszy raz o niej słyszycie?
Jak Wam się podoba "Próba ognia"? :)


Książka przeczytana w ramach wyzwania : Czytam Opasłe Tomiska


PS. Proszę uczestników Book Tour'u o sprawdzanie adresów e-mail, które podaliście w zgłoszeniu, zwłaszcza jeśli Wasz nick jest w pierwszej trójce, a o tym możecie się przekonać wchodząc w zakładkę w Menu.




 

27 komentarzy :

  1. Książką zsonteresowałem się jakiś czas temu i po Twojej recenzki już chciałbym ją przeczytać. Będę musiał kupić xD
    Okładka śliczna^^
    Świetna recenzja, bardzo mnie zachęciłaś. A jeszcze nic nie czytałem tej autorki.
    Buziaki! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *zainteresowałem
      *recenzji
      xD

      Usuń
    2. Dziękuję, to dobrze, bo autentycznie warto :D. Spętani przez bogów też są całkiem niczego sobie :).

      Usuń
  2. Jak zobaczyłam na zdjęciu jak zrobiłaś dla tej książki mały ołtarzyk, to już wiedziałam, że przypadła Ci do gustu ;) Bardzo jestem jej ciekawa, skoro tak chwalisz ;)

    Pozdrawiam,
    Czytelnicze turbulencje- klik!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobienie scenerii dla takiej okładki to był mój czytelniczy obowiązek! :D Masz rację, bardzo mi się podobała :)

      Usuń
  3. Na pewno w tym roku ją przeczytam:) Wygrałam u Ami i tak się cieszę, bo uwielbiam magię i te klimaty tak jak Ty:)))) No i ta okładka - miód malina;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zobaczyłam słowo wiedźmy w opisie, to już wiedziałam, że muszę to przeczytać ;). Oby spodobała Ci się tak bardzo jak mi :).

      Usuń
  4. Zatem muszę jak najszybciej nadrobić zaległości :3

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi zachęcająco! Myślę, że przy następnej możliwej okazji po nią sięgnę:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słyszałam jeszcze o tej książce, ani o tej autorce, ale może sięgnę kiedyś po "Próbę ognia", bo lubię historie o czarownicach. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie słyszałam, ale sprawdzę :) może i mi przywróci wiarę :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serio poczułam się podniesiona na duchu, choć idea wolitów troszeczkę skojarzyła mi się z Kamieniami, ale różniło je w końcu tak wiele spraw, że dałam sobie spokój z porównaniami ;).

      Usuń
  8. Czytałam trylogię Angelini Spętani przez bogów i byłam absolutnie zachwycona jej sposobem na ujęcie mitologii greckiej, chociaż trzecia część mnie zawiodła. Kiedy dowiedziałam się, że w Polsce wyjdzie jej inna książka, ucieszyłam się, ale po przeczytaniu opisu mój entuzjazm zmalał - nie jestem pewna, czy to książka dla mnie. Chyba jednak dam jej szansę, skoro ci się podobała :)

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli to Ci pomoże w wyborze, to Spętani... też bardzo mi się podobali, zwłaszcza sama idea i łączenie z mitologią. Jednak ta chyba jeszcze bardziej przypadła mi do gustu ;).

      Usuń
  9. Widzę, że to interesująca seria. Chętnie się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam tę książkę w planach, więc na pewno przeczytam. Wydaje się być idealnie w moim klimacie ;)
    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam fragment i kompletnie nie mogłam się od niej oderwać... dlatego wiem, że prędzej czy później z pewnością ją kupię. Początek wydał mi się nieco schematyczny i przewidywalny, ale jestem całkowicie pewna, że potem się rozkręci :)
    Zapraszam do mnie na recenzję "Papierowych miast" Johna Greena!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojj rozkręca się, rozkręca. Jak to mówią : im dalej w las, tym lepiej :D.

      Usuń
  12. Wszystkie recenzje tej książki, jakie czytałam, są bardzo pozytywne, więc jestem co raz bardziej skłonna zabrać się za jej czytanie :)
    I, świetny blog, obserwuję ^^
    http://blue-spark-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, a po książkę warto naprawdę warto sięgnąć :).

      Usuń
  13. Dziękuję bardzo, na pewno odpowiem <3.

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak bardzo chciałabym przeczytać te książkę! Ostatnio o niej zapomniałam, ale wchodzę do Ciebie na bloga i patrzę: recenzja, więc sobie myślę "Co mi tam! Czytam!". No i jestem. :D Kurczę, pomysł na fabułę wydaje mi się cudowny! I taki... inny. ;) Uwielbiam motyw równoległych światów! (tak naprawdę jest bardzo dużo motywów, które uwielbiam XD). Mam nadzieję, że książkę uda mi się nabyć jak najszybciej!! ^_^

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku,
Bardzo miło gościć Cię w moich skromnych progach. Jeśli podobało Ci się tutaj lub masz jakieś zastrzeżenia czy uwagi , proszę zostaw po sobie ślad. Mam nadzieję, że zostaniesz ze mną na dłużej :).
Całusy
Ola

PS. Nie mam nic przeciwko linkom, jednak poza nimi, chyba wypadałoby napisać coś więcej ;)



Drogi Czytelniku,
Bardzo miło gościć Cię w moich skromnych progach. Jeśli podobało Ci się tutaj lub masz jakieś zastrzeżenia czy uwagi, daj mi o tym znać. Mam nadzieję, że zostaniesz ze mną na dłużej :).
Całusy
Ola

PS. Jeśli sam prowadzisz bloga, zostaw link, łatwiej będzie mi Cię odwiedzić, jednak poza nim, chyba wypadałoby napisać coś więcej? ;)
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka